اجرای موسیقی گروه 'رونین' درجشنواره موسیقی فجر
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، گروه موسیقی 'رونین' متشكل از نوازندگانی چون 'نیك برتش' (پیانو)، 'اشتفان هاسله باخر'(كلارینت باس، كنترباس، ساكسوفون آلتو) ، 'بیورن مه یر'( باس)، 'كاسپار راست'(سازهای كوبه ای) و 'اندی پوپاتو'(پركاشن) در بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر برنامه خود را اجرا كرد.

قسمت اول اجرای این گروه با فضاسازی سازهای پركاشن همراه بود، اعضای این گروه با برداشتی متفاوت و غیرمتعارف سعی می كردند فضای موسیقی آتونال را برای شنوده تداعی كنند.

ساز پیانو پایه های دور 2 ضربی را با برداشت ملودیك به گونه ای پدوار اجرا می كرد كه فضای ایجاد شده این امكان را به دیگر نوازندگان می داد تا بتواند ملودی ها را كه بر پایه بداهه نوازی استوار بود را اجرا كنند.

گروه 'رونین' همچون دیگر گروه های موسیقی مدرن جهان از ریتم به عنوان وسیله ای اصلی برای تغییر فضاهای ناگهانی موسیقی در كنار فواصل غیر متعارف ملودیك استفاده می كرد.

در ادامه 'اشتفان هاسله باخر' (نوازنده كلارینت باس ) ملودی هایی با تكیه بر فواصل موسیقی خاورمیانه را اجرا كرد كه تركیب این ملودی ها با اصوات دیگر نوازندگان فضایی بسیار رمزآلود را ایجاد می كرد.

فضاهای موسیقایی ایجاد شده توسط گروه نشان میداد كه آنگونه كه گفته می شد این گروه اشراف قابل توجه ای به موسیقی شرق ندارد چرا كه موسیقی 'رونین' با زیبا شناسی موسیقی شرق كاملا در تناقض بود.

تكرارهای تم های آتونال فضایی خسته كننده ای را برای مخاطبان غیر متخصص فراهم می كرد كه به نظر می رسد این گروه باید در نظر می داشت از رپرتوآری استفاده می كرد كه برای شنوندگان عام نیز قابل درك و حضم باشد.

در ادامه كنسرت پركاشن و پیانو پدی را برای اركستر مهیا كردند كه ساز ساكسیفون فواصل موسیقایی شرقی را بر روی این فضا اجرا كرد.

تغیر گام ها و اجرای آكرودهای غیر مرسوم از دیگر نكات اجرای این گروه بود كه ابهام آمیزی را برای شنوده ایجاد می كرد.

سازهای ملودیك این گروه از جمله گیتار باس فضای پركاسیو (ریتمك) را ایجاد می كرد كه موجب می شد دیگر نوازدگان برای پردازش یك فضای كاملا مینی مالیستی موفق عمل كنند.

اجرای این گروه در جشنواره بیست و هفتم فجر بخش دیگری از موسیقی را به مخاطبان معرفی كرد كه با اینكه شنوده پسند نبود اما بار علمی بالایی را در بیان فواصل آتونال و مدرن به دوستداران این نوع موسیقی به همراه داشت.

بیست وهفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 24 تا 30 بهمن ماه برپا است.

فراهنگ ** 9252**1588





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , آسیا , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: